גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

שקד - המרכז חינוכי במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי

צוות המרחב החינוכי "שקד"

 

שם המרכז
המרכז חינוכי "שקד" במרכז הרפואי ברזילי, הוא מרכז חינוכי בפיקוח משרד חינוך.


 

שם מנהלת המרכז

מינה יוספי

 

מיקום:

במרחב החינוכי הצמוד למחלקת ילדים
אשפוז יום פסיכיאטרי

 

שעות פעילות:

שירותי החינוך ניתנים באשפוז יום פסיכיאטרי בימים א'-ה' בשעות 08:00-15:35 ופועל במתכונת חופשות חגים וקיץ
בין השעות 08:00-13:15.

במרחב החינוכי הצמוד למחלקת ילדים ניתנים שירותי חינוך במהלך השנה בימים א'-ה' בשעות 08:00-15:35 וביום ו' 08:00-11:45.

בימים א' ו-ג' 16:00-18:00, פעילות ג'אגלינג , מוזיקת עולם ופועל במתכונות חופשות חגים וקיץ.

מרחב חינוכי במחלקה פסיכיאטרית – ימים א' ו- ב' 09:00-11:00.

 

 

טלפקס
08-6763281

 
מייל ביה"ס: minayosefy1@gmail.com


צוות המרכז

-מנהלת מרכז חינוכי – הגב' מינה יוספי.
-מ"מ מנהלת ורכזת מרחב חינוכי אשפוז יום פסיכיאטרי – ליאת בן עזרי.
-רכזת מרחב חינוכי צמוד לכיתת ילדים במחלקת ילדים – רימה וינשלבאום.
-יועצת ביה"ס – שריתה שוורץ.
-מטפלות באמצעות אמנויות (שני בר חי, שירן זינגי, אפרת ינאי).
-מחנכות ומורים מקצועיים (תמר, ליאת, רימה, לילך, ליז, אשרת, גלינה, סיגי).
-עוזרות הוראה (ציפי לוי, רותי זדה, לורין כהן).

לימור בן שמואל - מזכירת  המרכז החינוכי

 

 

תחומי פעילות עיקריים


מרכז חינוכי מוגדר כמרכז חינוכי מקדם בריאות, רב שלבי ורב תרבותי. הנותן מענה חינוכי, טיפולי לילדים ונוער המאושפזים ללא הבדל דת, גזע ומין במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון.
שירותי החינוך שלנו  ניתנים על פי חוק חינוך ילדים חולים משנת 2001 (ראה קישור : http://com.education.gov.il  מתוך אתר או"ח).
המרכז החינוכי "שקד", בנוי ממספר מרחבי לימודי שונים הנימצאים בבית החולים. הצוות החינוכי בעל מומחיות בחינוך המיוחד ובעל מומחיות מסוג child life, לעבודה עם הילד החולה ומשפחתו.

  • "אני מאמין" שלנו:

    -מתן מענה לצרכיו השונים של הילד וחיבור לפעילות נורמטיבית.
    -שוויון הזדמנויות המאפשר מיצוי הפוטנציאל האישי של כל ילד בשיתוף פעולה עם  ההורים, הצוות הרב מקצועי, טיפולי רפואי, החינוכי והחינוכי בקהילה.
     בריאותו של הילד יכולה להיות שלמה, אם יקבל מענה לצרכים השונים: הפזיולוגיים ,הרגשיים והמנטליים, בו זמנית. כדי להשיג בריאות זו, המרכז החינוכי יוצר אוירה ותנאים המאפשרים    
      להפגיש את הילד החולה עם מסגרות המוכרות לו מעולמו הבריא והנורמטיבי.
  • הצוות מנגיש לילדים פעילויות אקדמיות והפגתיות שונות: חומרים מתוקשבים, חומרי למידה, חומרי יצירה מתחומי אמנויות שונים.
    לכל ילד מהילדים המאושפזים, נבנית תוכנית  המותאמת אישית לצרכיו . תוכניות אלו מאפשרות לילד ולמשפחתו, להתמודד עם סיטואציות מורכבות של האשפוז ומאפשרות עיבוד וחיבור לכוחות הילד החולה אשר תורם להחלמתו וחזרתו לקהילה.
  • אנו מעודדים את הילדים לתפקוד ולעשייה, תוך בניית תוכניות מותאמות. העבודה מתרחשת באופן פרטני ובקבוצות קטנות, בהתאם למצבו ותיפקדו של הילד החולה.
    עבודה הצוות היא אחת מאבני היסוד להצלחת העבודה החינוכית ומהווה עיקרון מהותי בעבודת המרכז החינוכי. הצוות החינוכי- טיפולי משתתף בישיבות צוות רב מקצועיות רפואיות ואף יוזם קבוצות מקצועיות בעצמו.
    הנחות היסוד המרכזיות, כבסיס לסדר יום, במרכז החינוכי "שקד":
    תלמיד/אדם יכול וצריך להשתלב בחברה.
    מרכז חינוכי מחנך לערכים: קבלת השונה, אהבה, סבלנות, במטרה  לממש את הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד.
    סביבת למידה איכותית מספקת לתלמיד "אי של בטחון"  ומשפיעה לטובה על התפתחותו הנורמטיבית.|
    פיתוח צוות מורים, המפתח יוזמות חינוכיות ואמצעים לשיפור דרכי ההוראה ותכנה"ל.
    צוות המרכז משתלם במהלך השנה בהשתלמויות ואף מקבל הדרכות בנושאים שונים במטרה לקדם מטרות ויעדים

    תוכנית לימודים

    יצירתית, מעניינת ומאתגרת, כמו: שיעורי צילום, רובוטיקה, מוזיקה, אומנות, חינוך לבריאות, ומידע אחר. הקניית כישורי חיים מאפשרים לתלמיד  איכות חיים טובה יותר, כמו: קבלת החלטות, בחירה, הכנה לשילוב של התלמיד, משפחה וביה"ס בקהילה, הרגלי בריאות, ניקיון ועוד.
    בימים הראשונים לקבלתו של הילד נעשה אבחון כולל לגבי מצבו הלימודי תפקודי, מערך הכוחות והמוקדים השונים לחיזוק. לאחר מכן, נבנית עבורו תכנית חינוכית טיפולית אישית (תח"א), המותאמת ליכולותיו ולצורך קידומו. מסגרתנו מגישה למבחני בגרות בתחומים שונים לפי הצורך.

    קשרי קהילה


    הקשר בין מרכז חינוכי "שקד" למסגרות בקהילה: קיים קשר רצוף בין הצוות הרפואי, חינוכי, טיפולי לבין ביה"ס בקהילה בכפוף לויתור סודיות. לקראת שחרורו, נבנית לילד תכנית שילוב אישית המותאמת לצרכיו ולמצבו. התלמיד משתלב בביה"ס בקהילה תוך כדי ליווי אישי , תהליכי הערכה ובקרה משמעותיים.
    הצוות מקצועי ומיומן עם מומחיות ספציפית child life לעבודה עם הילד החולה ומשפחתו וכולל:

במרכז החינוכי "שקד" נבנתה תכנית חינוכית ייחודית שעוסקת בהיכרות עם מכשירים רפואיים (מד לחץ דם, מד סטורציה, אינהלציה), אשר הם נפגשים איתם במהלך האשפוז במטרה להפחית חרדה ולסייע בהשגת שיתוף פעולה של הילדים מול הגורמים הרפואיים.
להלן סירטון תוצר עבודתם של הילדים החולים במסגרת היכרותם עם מכשירים רפואיים.

    


לסרטון  על  המכשירים הרפואיים

  מכשירים רפואיים
הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד