המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי אשקלון
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על על המרכז הרפואי
על המרכז הרפואי
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

שירות הוראה לילדים המאושפזים במחלקת ילדים במרכז הרפואי ברזילי

שירותי חינוך הוראה לילדים המאושפזים במחלקת ילדים במרכז הרפואי ברזילי

 
מרכז חינוכי "שקד" במרכז הרפואי ברזילי, בפיקוח משרד חינוך.
שירותי החינוך ניתנים לכל הילדים המאושפזים במרכז הרפואי "ברזילי".


 

שם מנהלת המרכז:

מינה יוספי

שם מפקחת:

דבי גוזל

פיקוח: 


משרד החינוך והתרבות, מחוז דרום.


 

מיקום:

1. מרחב חינוכי במחלקת ילדים (קומה 2, בניין חדש).

2. מרחב חינוכי באשפוז יום ילדים (קומה 2, בניין חדש).                                                                         


 

שירותי חינוך וטיפול ניתנים במהלך השנה

ימים א'-ה' – 08:00-15:35
יום ו' – 08:00-11:45

טלפון:


08-6663206


 

3. מרחב חינוכי אשפוז יום פסיכיאטרי, ילדים ונוער, ביחידה לילד ולמתבגר. 

 פועל בימים א'-ה' בשעות 08:00-15:35.
פועל במתכונת חופשות חגים וקיץ בין השעות 08:00-13:15.

טלפון:


08-6745514


 

4. מרחב חינוכי במחלקה הפסיכיאטרית בוגרים 18-21 שנים.

פועל בימים א' ו-ב', בשעות 09:00-11:00.


5. טלפקס במשרד ההנהלה,  מרכז חינוכי "שקד": 08-6763281
מייל מרכז חינוכי שקד: [email protected] , [email protected]



 

צוות המרכז החינוכי "שקד"

-מנהלת מרכז חינוכי – הגב' מינה יוספי.

-מ"מ מנהלת ורכזת מרחב חינוכי אשפוז יום פסיכיאטרי – ליאת בן עזרי.

-רכזת מרחב חינוכי צמוד לכיתת ילדים במחלקת ילדים – רימה וינשלבאום.

-יועצת ביה"ס – שריתה שוורץ.

- מזכירת  המרכז החינוכי - לימור בן שמואל.

 

תחומי פעילות עיקריים

המרכז החינוכי "שקד", בנוי ממספר מרחבי לימודי שונים הנמצאים במרכז הרפואי. הצוות החינוכי בעל מומחיות בחינוך המיוחד ובעל תעודה – המומחה לעולמו של הילד החולה, אשר מקנה כלים לעבודה מותאמת עם הילד החולה ומשפחתו.
צוות המורים מפתח יוזמות חינוכיות ואמצעים לשיפור דרכי ההוראה.

שירותי החינוך ניתנים על פי חוק חינוך ילדים חולים משנת 2001 (ראה קישור : http://com.education.gov.il  מתוך אתר או"ח).

המרכז החינוכי מוגדר כמרכז חינוכי מקדם בריאות, בוגר תכנית מחקר ופיתוח של משרד החינוך בנושא תיווך פרוצדורות רפואיות לילדים, נותן שירותי חינוך וטיפול לילדים ונוער המאושפזים ללא הבדל דת,  גזע ומין במרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון.


 

"אני מאמין" שלנו:

תפיסת חינוכית מבוססת על הגישה ההומניסטית
תדמור: "כל אדם מלידה ועד בגרות זכאי להיות מלווה ע"י דמות חינוכית שתקיים איתו דיאלוג ותעזור לו למצוא בתוכו את המשמעות והדרך המתאימה לו בתנאים תרבותיים וחברתיים הקיימים".
מתוך תפיסה זו, הצוות עובד על פי עקרונות פסיכופדגוגיים  המבוססים על שיח מעמיק עם הילד, משפחתו והצוות הרב מיקצועי, כדי לזהות את צרכיו ולתת מענה מקצועי מותאם
הצוות מאפשר לילד החולה ומשפחתו להבין את סיטואציית החולי כחלק מהחיים וכגורם מצמיח.

בריאותו של ילד יכולה להיות שלמה אם יקבל מענה לצרכים השונים, פיזיולוגיים, רגשיים ומנטליים תחת קורת גג אחת תוך שמירת רצף חינוכי תפקודי של הילד תוך חיבור לפעילויות נורמטיביות מעולמו הבריא.

שוויון הזדמנויות המאפשר מיצוי פוטנציאל אישי של כל ילד, בשיתוף פעולה מלא עם ההורים, צוות רב מקצועי, רפואי טיפולי חינוכי בקהילה.


עבודת הצוות היא אחת מאבני היסוד להצלחת העבודה החינוכית ומהווה עיקרון מהותי בעבודת המרכז החינוכי. הצוות החינוכי- טיפולי משתתף בישיבות צוות רב מקצועיות רפואיות ואף יוזם קבוצות מקצועיות בעצמו.

עבודתנו מושתת על ערכים: קבלת השונה, אהבה, סבלנות, אמפתיה והכלה במטרה לממש את הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד. סביבת למידה איכותית מספקת לתלמיד "אי של בטחון"  ומשפיעה לטובה על התפתחותו הנורמטיבית.|

אנו מעודדים את הילדים לתפקוד ולעשייה, תוך בניית תוכניות מותאמות. העבודה מתרחשת באופן פרטני ובקבוצות קטנות, בהתאם למצבו ותיפקדו של הילד החולה.

לכל ילד מהילדים המאושפזים, נבנית תוכנית  המותאמת אישית לצרכיו . תוכניות אלו מאפשרות לילד ולמשפחתו, להתמודד עם סיטואציות מורכבות של האשפוז ומאפשרות עיבוד וחיבור לכוחות הילד החולה אשר תורם להחלמתו וחזרתו לקהילה.

 

תוכנית לימודים מבוססת על עקרונות פסיכופדגוגיים:

תכנית הלימודים שלנו:
מותאמת, יצירתית, מעניינת ומאתגרת, כגון: תכניות תיווך הליכים רפואיים , שיעורי צילום, רובוטיקה, מוזיקה, אומנות, חינוך לבריאות וכישורי חיים המאפשרים לתלמיד  איכות חיים טובה יותר על קבלת החלטות, בחירה, הכנה לשילוב של התלמיד, משפחה וביה"ס בקהילה, הרגלי בריאות, ניקיון ועוד.

באשפוז יום פסיכיאטרי:
בימים הראשונים לקבלתו של הילד נעשה אבחון כולל לגבי מצבו הלימודי תפקודי, מערך הכוחות והמוקדים השונים לחיזוק. לאחר מכן, נבנית עבורו תכנית חינוכית טיפולית אישית (תח"א), המותאמת ליכולותיו ולצורך קידומו. מסגרתנו מגישה למבחני בגרות בתחומים שונים לפי הצורך.

במרכז החינוכי "שקד" נבנתה תכנית חינוכית ייחודית שעוסקת בהיכרות עם מכשירים רפואיים (מד לחץ דם, מד סטורציה, אינהלציה), אשר הם נפגשים איתם במהלך האשפוז במטרה להפחית חרדה ולסייע בהשגת שיתוף פעולה של הילדים מול הגורמים הרפואיים.

סירטון תוצר עבודתם של הילדים החולים במסגרת היכרותם עם מכשירים רפואיים.
 

קשרי קהילה:

קיים קשר רצוף בין הצוות הרפואי, חינוכי, טיפולי לבין ביה"ס בקהילה בכפוף לויתור סודיות. לקראת שחרורו, נבנית לילד תכנית שילוב אישית המותאמת לצרכיו ולמצבו. התלמיד משתלב בביה"ס בקהילה תוך כדי ליווי אישי , תהליכי הערכה ובקרה משמעותיים.

 

חינוך והוראה לילדים במהלך אשפוזם:

הילדים המתאשפזים בביה"ח זוכים לטיפול רפואי מסור ומקצועי במחלקות האשפוז השונות. מסגרתנו שומרת על רצף חינוכי ומאפשרת מענה רגשי, לימודי תוך עיבוד חווית האשפוז.


העבודה הפדגוגית של המרכז החינוכי מבוססת על תכניות של משרד החינוך, אך מחייבת גישה מותאמת לסביבת ביה"ח. הליבה הפדגוגית שלנו מבוססת על כלים פיסכוחינוכיים והוראה חיובית מעודדת , מעניקה תשומת לב ליכולת של הילדים בסיטואציה הקיימת מאפשרת שליטה וצמיחה.


איך עושים זאת?
מטפלים ומורים נוכחים, מקשיבים, מזהים צורך ונותנים מענה מותאם, תומכים בלמידה, מעודדים דיאלוג תוך מתן תקווה לחולים ולמשפחותיהם.
ניהול שיח פסיכוחינוכי מול הורים, ילדים וצוות היא מיומנות חשובה תוך מחויבות לקוד אתי מקצועי ושמירה על זכויות וכבוד הילד ומשפחתו.

הילד החולה פוגש דמות חינוכית שתקיים איתו דיאלוג מותאם במהלך תקופה זו. תזהה את צרכיו ובהתאם תיתן מענה.

 
ההורים והתלמידים מעורבים לאורך כל האשפוז בתוכנית הדינאמית אשר משתנה בהתאם לצרכי הילד.
 
מרכז חינוכי "שקד" עורך פעילויות מיוחדות בנושאים שונים כולל: זהירות בדרכים, סדר ט"ו בשבט פורים, פסח באמצעות מחשבים, שיעורי אומנות, ספריה ועוד.

עמותת "קו-אור" , סאסא סטון קדימה מדע, מספקת למרכז החינוכי "שקד" תכניות העשרה , מחשבים עם תפריט וציוד נלווה.


תוצרי הפעילות, המצגות והעבודות של הילדים מתפרסמים באתר http://www.kavor.org.il

 

 

    

 

 

 

הדפס
עבור לתוכן העמוד